امروز : سه شنبه 1 آبان 1403 بروزرسانی:1403/07/22

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

7:15 AM 1403/06/29 تعداد بازدید: 39

مدير كل شيلات استان كرمانشاه گفت: پيش بيني مي شود تا پايان سال 1403 حدود پنج ميليون و دويست هزار قطعه انواع ماهيان زينتي در مراكز تكثير و پرورش استان توليد شود.


به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات استان كرمانشاه " سهراب صحرايي " با اشاره به فعاليت 15 مركز تكثير و پرورش انواع ماهيان زينتي در استان افزود: هم اكنون بيش از 100 نفر در اين مراكز بصورت مستقيم و غيرمستقيم مشغول به كار هستند.
وي با بيان اينكه مراكز توليد ماهي زينتي به سه دسته بزرگ ، متوسط و كوچك مقياس تقسيم بندي مي شوند ، ادامه داد: در استان كرمانشاه تعداد چهار مركز بزرگ مقياس و صنعتي با مجموع توليد سه ميليون قطعه مشغول به فعاليت هستند و ساير واحدها با ظرفيت متوسط توليد 200 تا 500 هزار قطعه فعال هستند.
صحرايي افزود: با توجه به همجواري با عراق و بازار پررونق صادرات ماهي به اين كشور ، انجام برنامه ريزي كارشناسي و مديريتي با هدف توسعه پايدار و افزايش ظرفيت اشتغال در اين بخش امري ضروريست.
وي تاكيد كرد: از مهم ترين برنامه هاي اداره كل شيلات استان كرمانشاه در زمينه توسعه صنعت تكثير و پرورش ماهيان زينتي مي توان به مواردي مانند شناسايي و حمايت از واحدهاي خرد و خانگي ، شبكه سازي بين توليدكنندگان ماهي زينتي و افراد علاقمند به اين صنعت با هدف ايجاد فضاي رقابتي ، ايجاد و تقويت ايستگاه برخط ماهيان زينتي ، تلاش در راستاي استعداديابي و جذب سرمايه گذار در اين حوزه و كمك به رونق اقتصادي روستا با احداث مراكز زينتي خانگي در مناطق روستايي اشاره كرد.
وي گفت: عدم وجود اتحاديه توليدكنندگان ماهيان زينتي ، قيمت بالا و متغير اغلب نهاده هاي موردنياز اين صنعت ، وارادات انواع گونه هاي ماهيان زينتي بدون توجه به نياز بازار و ميزان توليد داخلي ، عدم قيمت گذاري يكسان انواع ماهيان زينتي در كشور و عدم دسترسي توليد كنندگان به غذاي اختصاصي و باكيفيت و استفاده از غذاي ساير ماهيان پرورشي از مهم ترين چالش هاي مراكز تكثير و پرورش ماهيان زينتي استان در سال گذشته بوده است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)